کاربرد لوله مانیسمان

کاربرد لوله مانیسمان

پروفیل ویژه فولادی ایجاد شده با وجود تنوع در طیف وسیعی از محصولات، در شکل و مواد مختلفی تولید می‌شود، که لوله مانیسمان یا بدون درز یکی از آنهاست. این نوع لوله‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در صنایع گوناگون کاربرد دارند و همچنین قیمت آن‌ها بستگی به عوامل متفاوتی دارد که بعدا به آن‌ها خواهیم پرداخت.

لوله‌های مانیسمان در چه جاهایی به کار می‌روند؟

اگرچه استفاده از لوله‌های مانیسمان نسبت به دیگر انواع لوله‌ها، حدود محدودتری دارد، ولی در صنایعی که دقت و ظرافت بالایی می‌طلبد، کاربرد این لوله‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته این لوله‌ها، فاقد بودن درز و جوش است که باعث افزایش مقاومت در برابر فشار می‌شود و برای استفاده در شرایط خاصی اطمینان بیشتری را فراهم می‌کند.

لوله‌های مانیسمان برای خطوط فشار قوی، خطوط هیدرولیک و خطوط نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می‌شوند. لوله‌های بدون درز که از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند، در صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارند. وقتی که ماده‌ای با ارزش بالا در حال انتقال است یا نشت آن می‌تواند خطرناک باشد، از لوله‌های مانیسمان استفاده می‌شود. این لوله‌ها همچنین در بویلرها و مبدل‌ها که از لوله‌های با قطر کوچک استفاده می‌کنند، به کار می‌رود. علت این امر، دقت بالایی است که در ابعاد لوله لازم است. علاوه بر این، این لوله‌ها در صنعت برق برای ساخت برج‌های پشتیبانی خطوط انتقال برق کاربرد دارند. مقاومت بالای این لوله‌ها سبب شده است که در سازه‌های فولادی نیز استفاده شود. با وجود اینکه قیمت لوله‌های مانیسمان نسبت به لوله‌های دیگر بالاتر است، اما با توجه به مزایای ذکر شده، این نوع لوله‌ها دارای عمر مفید بیشتری هستند.

لوله‌های مانیسمان به خاطر مقاومت بالایی که دارند، در هنگام نصب آسیبی نمی‌بینند و از این رو در صنایعی که نصب لوله‌ها سخت و دشوار است، کاربرد دارند.

بعضی از کاربردهای رایج لوله‌های مانیسمان عبارتند از:

  1. خطوط انتقال و استخراج نفت و گاز
  2. صنایع پالایشگاهی
  3. شرکت‌های پتروشیمی
  4. مبدل‌های گرمایی و حرارتی
  5. آبرسانی صنعتی
  6. آبرسانی برای کشاورزی
  7. نیروگاه‌های تولید انرژی
  8. عایق کابل‌های فشار قوی برق

بعضی از کشورهای تولیدکننده لوله‌های مانیسمان شامل موارد زیر هستند:
1. چین
2. هند
3. ایران
4. آلمان

با توجه به تحلیل فوق، مشخص است که قیمت لوله‌های مانیسمان تحت تاثیر عوامل متنوع و متغیری است و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن‌ها در نظر گرفت. لذا، برای دستیابی به اطلاعات دقیق و جامع درمورد قیمت این نوع لوله‌ها، بهتر است از منابع معتبر و موثقی استفاده کرد که در این حوزه فعال هستند. یکی از این منابع معتبر، سایت فولادستان است که علاوه بر ارائه اطلاعات قیمت، امکان خرید محصولات فولادی را نیز فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ کانال تلگرام پیام در تلگرام